niedziela, 19 maja 2013

ZUPA SZCZAWIOWA

ZUPA SZCZAWIOWA 

SKŁADNIKI
-2 litry wody,
-2 kostki rosołowe lub wywar z kury, 
-wiaderko 2,5 litrowe szczawiu, 
-śmietana 18%,
-dwie łyżki mąki,
-jajka gotowane na twardo.

SPOSÓB WYKONANIA

Przygotowujemy wywar z kostek rosołu lub kurczaka. 
Dodajemy poprzednio umyty szczaw. 
Połowę śmietany wymieszanej z mąką dodajemy do wywaru. 
Gotujemy około 10 minut i dodajemy resztę śmietany. 
Ugotowane jajka (jedno jajko na jedną osobę) kroimy na połówki.
Zupę podajemy na talerzu z jajkiem. 



SMACZNEGO !!!

PS: Powiem wam szczerze, że jeszcze niedawno nie lubiłam tej zupy, ale kiedy zrobiła ją moja teściowa zmieniłam zdanie o tej zupie.

Przepis dostałam od teściowej.

18 komentarzy:

  1. Szczawiową uwielbiam! Lekko kwaśna z jajkiem.....mmmmhm.. smak dzieciństwa:)

    OdpowiedzUsuń
  2. hmm nigdy nie jadałam zupy szczawiowej, ale wygląda apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. moja mama nam w dzieciństwie robiła - pyszna była :) tylko jajka kroiła w kostkę i wrzucała do garnka

    OdpowiedzUsuń
  4. ja używam szczawiu w słoikach, też jest dobra:)

    OdpowiedzUsuń
  5. mniam mniam, lubię zielone zupki:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam szczawiową!!!<3

    OdpowiedzUsuń
  7. Jako dziecko nie lubiła szczawiowej. Od tamtej pory jej nie jadłam.
    Na zdjęciach wygląda całkiem smacznie. Może się przekonam ;))

    OdpowiedzUsuń
  8. jeszcze takiej nie jadłam <3 Zapraszam na nowy post ;** Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Pomysł na jutrzejszy obiad...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  10. ostatnio za mna chodzi zupka szczawiowa a Twoja wyglada bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. jedna z zup których nienawidzę :P

    OdpowiedzUsuń
  12. U mnie dziś była szczawiowa, z młodziutkiego szczawiu duszonego na maśle solonym. Szał i rozpusta. Pyszna jest.

    OdpowiedzUsuń