piątek, 25 stycznia 2013

KRUCHE CIASTA Z MAKIEM

KRUCHE CIASTA Z MAKIEM 

SKŁADNIKI 
-300g mąki, 
- 200g masła,
-100g cukru pudru, 
-3 żółtka, 
-40g maku, 
-sól. 


SPOSÓB PRZYGOTOWANIA 
Mąkę przesiać, dodać szczyptę soli i pokrojone na kawałki masło. 
Posiekać nożem.
Wsypać cukier, mak, wbić dwa żółtka.  
Posiekać, szybko zagnieść  ciasto i włożyć do lodówki na 30 minut. 
Schłodzone ciasto wyjąć z lodówki i rozwałkować na grubość 3-4 mm. 
Formą wyciąć ciastka.
Resztę ciasta zagnieść rozwałkować i wycinać ciastka aż do całkowitego wykorzystania ciasta.   
Posmarować ciastka żółtkiem roztrzepanym z jedną łyżką wody i piec na złoty kolor 10-12 minut w temperaturze 200 stopni C. 



SMACZNEGO !!!  

Przepis pochodzi z książki kucharskiej "Kuchnia Polska"

14 komentarzy:

  1. Lubię kruche ciastka, ale ostatnio ograniczam słodycze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmm ... pychota :D
    Narobiłaś mi smaka! :)

    Kelka - www.wlosomaniaczkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję :*
    oj tak pomocnik niestety myśli, że to jedzonko i niszczy mi tym samym koraliki :P :P
    zresztą ostatnio wszystko mi niszczy, gryzie co się tylko da, wredota moja mała..

    Cała przyjemność po mojej stronie, trzymam kciuki żebyś wygrała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapraszamy na naszą stronę na Facebooku !:-)
    http://www.facebook.com/pages/Blog-Miesi%C4%85ca/536780616345744

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale apetycznie wyglądają te ciasteczka i nawet dużo składników nie trzeba ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. muszą być pyszne a ja na diecie:/ zapraszam do mnie na smacznego łososia:)
    kamdipisze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Super, dziękuję bardzo :)
    w wolnej chwili przejrzę co fajnego mają w asortymencie :) :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmmmm, pyszne muszą być <33333

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo smacznie wyglądają ♥

    OdpowiedzUsuń
  11. oo super, już sobie przepisuję przepis i piekę. Dziękuję Monika :*

    OdpowiedzUsuń